torsdag 17 maj 2012

En kattliv i innerstan

Dag 2 av min weekend innanför tullarna börjar gå över i ikväll och jag ligger och myser på min favoritplats under barbordet på en av stolarna medan Emil spelar spel och Carolina sitter i soffan och fipplar på sin dator.  När jag ligger här har jag utsikt över hela lägenheten men är ändå gömd i en liten koja, det bästa av två världar för en liten katt som mig. Jag myser och sover mest hela dagarna och på nätter är jag klarvaken och då försöker jag prata med Carolina men hon bara sover och tittar argt på mig när jag jamar. När detta dock inte ger någon reaktion vässar jag klorna lite försiktigt på sängkanten och då minsann blir det ett väldans liv, det funkar med andra ord lite väl bra för att skapa uppmärksamhet men jag vet att hon tycker om mig ändå. Emil däremot sover som en stock.

Inga kommentarer: