söndag 27 februari 2011

Lördagsmys

Jag ÄLSKAR brasor !
Det är liksom rogivande. Husse är så snäll som fixar dessa mysiga brasor, både här hemma i stan och i min fjällstuga. Fast, jag tror att jag gillar platsen i Cayles fjällstuga bättre, för där har jag en pall att ligga på.
Hur ska jag göra för att dom ska fatta att jag vill ha en pall här också? Hummm.. får fundera på det.


Kan ligga länge, länge och bara titta in i elden. Och, man blir så varm och go om magen. Husse säger att tjejer inte bör ligga som jag gör..  men vem bryr sig!

-  En varm katt är en lång katt.
När vi katter tycker att det är kallt så rullar vi ihop oss och blir så små och korta som det bara går. Och tvärtom, när det är varmt gäller det att sträcka ut sig och blir så lång man bara kan. 
Behöver jag tillägga att jag MYSER.

/Ar

Inga kommentarer: