måndag 7 januari 2013

Att vara katt i Sälen

Jag är i Sälen och det är jul. Det är fint. Jag gillar att kolla på alla saker som människorna jag bor hos har satt upp och ställt fram i huset. Små saker som dom kallar tomtar, nötter och en massa annat som man kan putta ner i golvet. Speciellt gillar jag alla leksaker som dom hängt upp i granen. Men det har jag kanske redan berättat om. Granen förresten, den kan man även tugga på. Fast man får barr i munnen då och det är inte kul.

Min favoritsysselsättning är fågelskådning. Jag kan många fågelarter. Alla verkar goda. Men speciellt domherrarna, dom röda. Jag försöker prata med dom genom fönstret. Dom verkar inte fatta ett skvatt. Jag kanske måste gå en språkkurs och lära mig birdiska.

Det dyker upp ett par ekorrar titt som tätt och snor av fåglarnas solrosfrön. Det är inte juste. Då kommer det ju färre fåglar. Och blir mindre över till mig. Om jag nu skulle gå ut, vilket jag inte gör. Det är ju snö ute!

Matte har köpt semla. Hon och jag är ensamma här några dagar. Hon åkte en mil på skidor idag berättade hon. - Jag fattade ingenting. Men tydligen var hon värd en semla efter det. Man kanske skulle fundera över vad det där med skidor är. I alla fall om man får semla då....
Jag fick i alla fall smaka.... Jag ÄLSKAR vispgrädde!

Snöiga tassar / Cayley

 

Inga kommentarer: